Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Announcements
About
Aims and scope
Editorial Team
About the Journal
Submissions
Contact
Numbers
Policies
Section policies
Evaluation process
Open Access Policies
Revision policies
Ethics and good practices
Copyright note
Anti-plagiarism system
Privacy statement
shipping
Submissions
Guidelines for authors
Article Processing Charges
Call for papers
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
No. 11 (2016): Revista San Gregorio. ENERO-JUNIO 2016
No. 11 (2016): Revista San Gregorio. ENERO-JUNIO 2016
DOI:
https://doi.org/10.36097/rsan.v1i11
Published:
2016-07-13
Full Issue
PDF (Español (España))
ARTÍCULOS ORIGINALES
Teoría de la dependencia y colonialidad del poder. Dos ángulos de una misma dominación/Theory of dependency and coloniality of power. Two angles of the same domination
Jorge Polo Blanco
6-17
PDF (Español (España))
Prácticas en cooperación en la formación del profesorado: un espacio para el desarrollo personal y profesional/Practices on cooperation in teacher training: a space for personal and professional development
Zuriñe Gaintza
18-27
PDF (Español (España))
Estudio exploratorio de salud mental y stress en la población de la provincia de Manabí, Ecuador/Exploratory study of mental health and stress in the population of the province of Manabi, Ecuador
Ana Rita Gadelho Tavares Da Anunciação Barreiros, Yusel Iraklys Salazar Guerra, Damián Marilú Mendoza Zambrano, Erik Iván Fiallos Herrera, Andrea Nohely Cevallos Véliz
28-37
PDF (Español (España))
Vulnerabilidad social de la zona norte de Pakistán ante ataques estadounidenses con vehículos aéreos no tripulados/Social vulnerability of northern Pakistan to US attacks with unmanned aerial vehicles
Yosbanys Roque Herrera, Miqdad Haider Syed Muhamad Sibtain Abid, Angélica Salomé Herrera Molina, Carlos Gafas González
38-47
PDF (Español (España))
Violencia y agresión verbal en estudiantes de un liceo de la ciudad de Maracaibo- Venezuela/Violence and verbal aggression in students from a high school in the city of Maracaibo, Venezuela
Alonso Alejo Fuenmayor
48-57
PDF (Español (España))
La estética textil como intersubjetividad de los pueblos originarios: caso de las tejedoras mayas/The textile aesthetics as intersubjectivity of indigenous peoples: the case of the Maya weavers.
Claudia Adelaida Gil Corredor
58-69
PDF (Español (España))
El proceso de aprendizaje: fases y elementos fundamentales/The learning process: phases and key elements
Patricio Yanez
70-81
PDF (Español (España))
Aplicación de juegos digitales en educación superior/Application of digital games in higher education
Rosemary de Lourdes Samaniego Ocampo
82-91
PDF (Español (España))
ARTÍCULOS DE REVISIÓN
El teatro de aula como método de inclusión para niños y niñas con autismo/The theater classroom as a method of inclusion for children with autism.
Glenda Rocio Caicedo Arévalo, Lady Diana Amén Briones
92-97
PDF (Español (España))
El sentido como categoría de orden discursivo/The sense category discursive order
Sergio Armando Olave Rodriguez
98-105
PDF (Español (España))
La inclusión escolar de niños con trastorno del espectro autista: perspectiva psicoanalítica/School inclusion of children with autism spectrum disorders: psychoanalytic perspective
Amira Gioconda Trujillo Eljuri
106-113
PDF (Español (España))
Configuración de hooks en Git para mejorar la calidad del código en equipos de trabajo/Git hooks configuration to improve code quality in work teams
Jose Aristides Valencia Ruiz, Anaisa Hernández González, Manuel Morejón Espinosa
114-121
PDF (Español (España))
RESEÑAS
Reseña "Inmigrantes y ciudadanos" de Saskia Sassen/Review "Immigrants and citizens" of Saskia Sassen
Juan Camilo Vivares
122-125
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Index
Networks
Keywords